Devblog 131

Rust cave

Do eksploracji jaskiń! Jaskinie są na prerelease. Dodatkowo, MP5 jest teraz w grze, LR300 można już stworzyć, i więcej.

 

 

 

 

Update w Filmiku Shadowfrax

To samo co poniżej, ale wykorzystując poruszające się piksele.

MP5 Maurino Berry Minh Le

MP5 jest już w grze, do stworzenia na poziomie 25. Musimy wprowadzić kilka lekkich zmian do animacji (przeładowywanie, pozycjonowanie z trzeciej osoby), i będę słuchał dotyczących balansu. Bawcie się nim dopóki możecie, ponieważ gdy system komponentów zostanie w pełni zaimplementowany, części do broni nie będą takie łatwe do znalezienia!

Rust MP5

 

Buff Tłumika Maurino Berry

Usłyszałem trochę narzekania o tym, jak tłumik “ssie”, więc dodałem do niego potrzebne buffy. Po pierwsze, bronie korzystające z tłumika będą miały niewidzialne ślady pocisków. Po drugie, dystans dźwięku został zmniejszony do max 40m zamiast poprzednich 100m. Powinno to sprawić, że tłumik będzie o wiele bardziej użyteczny.

Komponenty (Prerelase) Maurino Berry

Przejrzałem drzewko technologii i dodałem więcej komponentów do wykorzystywania w przepisach craftingowych i do zdobywania z recyklera. W przyszłym tygodniu planuję dostosować wszystkie przepisy i loot żeby je spawnować. Powinno być fajnie!

rust-ekwipunek

LR300 Możliwy do Stworzenia Maurino Berry

LR300 jest już możliwy do stworzenia, ponieważ bardzo rzadko z niego korzystano. Odblokowuje się na poziomie 30.

Jaskinie na Prerelase Vincent Mayeur

Wrzuciłem jaskinie na prerelease w środę, jako pierwszy krok wprowadzania dla was nowych jaskiń. Jest ich dziewięć, tak jak pisałem w poprzednim devblogu. Nadal poprawiamy mnóstwo rzeczy, więc prerelease będzie mogło być znowu wipe’owane. Dzięki wszystkim, którzy już testowali!

Dodatkowo, proszę zwrócić uwagę na to, że jaskinie są nadal zalane. Zalanie może zostać naprawione w ciągu najbliższych kilku dni. Tak samo w przypadku otaczającej jasności we wszystkich podziemnych miejscach, gdzie końcowym rezultatem powinny być ciemniejsze doświadczenia.

Optymalizacja Sieciowania, Poprawki i Narzędzia André Straubmeier

Mamy kilka poważnych problemem z sieciowaniem, które muszą zostać naprawione. Niektóre z nich doprowadzają do dziwnego i niespodziewanego zachowania, niektóre powodują skoki w ruchu na serwerze albo małe wycieki jednostek. Problem w tym, że wszystkie bardzo trudno debugować i zdarzają się tylko na osobnych serwerach, co sprawia, że są jeszcze bardziej trudne do znalezienia. Nie jestem jeszcze ekspertem w sprawie niższych poziomów naszych sieciowych warstw, ale dobre wieści są takie, że za każdym razem gdy spędzam nad tym trochę czasu, zwiększa się nasz bus factor i powinno to nam po drodze pomóc w rozwoju i naprawianiu bugów. Żeby ułatwić sprawy, dodałem sporo narzędzi adminowskich do debugowania na kliencie i serwerze.

Nadal próbuję wyśledzić naprawdę losowy wyciek własnych broni i dodatków do broni po stronie klienta, który wydaje się pochodzić z problemów z aktualizacjami. Podczas debugowania tego, znalazłem i naprawiłem inny problem, który sprawiał, że określone jednostki wysyłały wiadomość o zmianie grupy zanim zostały całkowicie zespawnowane, co powodowało poważne skoki w ruchu w sieci, kiedykolwiek fale drzew, rud i przedmiotów respawnowały się. Ogólnie myślę, że zrobiłem w tym dobry progres, mimo że nie mam jeszcze sporo do pokazania.

Kombinezon Taylor Reynolds

Robiłem progres nad nowym Kombinezonem i rozpocząłem pracę nad niskiej jakości modelem 3D. Oto zdjęcie pokazujące w jaką stronę to idzie(z pojedynczymi kolorami). Kaptur będzie osobnym obiektem, żeby móc w przyszłości dodawać inne typy nakryć na głowę (może np. warianty do ochrony przed ogniem). Powinienem skończyć pracę do przyszłego tygodnia i być gotowym do teksturowania, co mam nadzieję pójdzie szybko, dzięki czystym materiałom.

Rust hazmat suit

Akcesoria Damian Lazarski

Kontynuowałem pracę nad zamienieniem różnych akcesoriów tymczasowych. Skończyłem panel przemysłowy, który nie trafił do poprzedniej aktualizacji i rozpocząłem pracę nad odnowieniem kontenerów.

Rust industrial props

Nowe kontenery, oprócz bycia lepszej jakości, będą miały kilka rodzajów, z niektórym mającymi działające wnętrza/lub będącymi uszkodzone.

Rust industrial props

Viewmodel Torby Bota Alex Webster

Torba Bota nie wyglądała dobrze. Zmieniłem animacje i przejścia.

Przed:

Po:

Okluzja Dźwięków Alex Rehberg

Skończyłem pierwszą wersję okluzji dźwięków. Jest domyślnie wyłączona convarem audio.occlusion podczas gdy ja ją testuję, ale zakładając że wszystko pójdzie dobrze, włączymy ją dla wszystkich w przyszłym tygodniu!

Dźwięki Stawiania Przedmiotów i MP5 Alex Rehberg

Już prawie skończyłem dźwięki stawiania przedmiotów, nad którymi rozpocząłem pracę w zeszłym tygodniu (stawianie ognisk, drzwi itp.). Spędziłem też w tym tygodniu trochę czasu pracując nad dźwiękami Mp5.

Recykler Tom Butters

Po skończeniu wszystkiego w poniedziałek, zacząłem robić progres nad konceptem Paula – Recyklerem. Moim celem było skończyć go do dzisiaj, ale niestety zabrakło mi czasu. Proszę, wybaczcie mi! Udało mi się jednak stworzyć podstawowe tekstury i przygotowuję model do teksturowania. Mam nadzieję, że uda się to zrobić do jutra. Nie chcę wrzucać jeszcze żadnych zdjęć, dopóki nie będę miał jakichś kolorów na modelu. Przepraszam!

Wprowadzone zmiany

Zaktualizowano animacje i viewmodel torby bota
Naprawiono określone jednostko, które wysyłały aktualizacje sieci przed spawnem
Trzymane jednostki zawsze są od razu niszczone (już nie śledzą poolowanych/zniszczonych właścicieli)
Naprawiono dynię, która nie pokazywała się na graczu po pierwszym użyciu
Dodano wsparcie renderowania siatek do poolingu ubrań graczy
Dodano komendy dla admina - find_entity / find_id / find_group / find_parent
Naprawiono motion blur graczy widoczny za ścianami (regresja)
Naprawiono renderowanie się księżyca na czarno
Naprawiono ściemnianie się księżyca gdy jest on bliżej horyzontu
Naprawiono przemieszczanie się listowia, któremu brakowało kilku punktów (praca w toku)
Dodano MP5
LR300 możliwe do stworzenia
Zasięg dźwięku tłumika zmniejszony do 40m (było 100)
Tłumik chowa ślady strzałów

Prawa do wszelkich zamieszczonych we wpisie multimediów należą do firmy Facepunch Studios LTD lub twórców contentu. Wpis ten ma charakter informacyjny, jest skierowany do graczy Rust w wersji polskiej.

The rights to all media included in this blog post belong to Facepunch Studios LTD or the content’s creators. This post is only informative and it is addressed to polish players of Rust.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Komentarze Facebook

komentarzy. Jeżeli nie widzisz okienka wpisu i komentarzy blokuje je któraś z Twoich wtyczek w przeglądarce. Możliwe też że działasz w trybie incognito gdzie Twoja przeglądarka również blokuje tutaj dostęp.